A desperate adventure ответы огэ

1 установите соответствие между заголовками 1 8 и текстами a g. используйте каждую цифру только один раз. в

1) Установите соответствие между заголовками 1 — 8 и текстами A — G. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний.

1. Capital experts
2. A place to see history
3. Popular tourist routes
4. Named after its form
5. An easy way to pay for the trip
6. A healthy form of transport
7. A contrast to the dark city
8. Why driving on the other side

A. The London Underground is the quickest and easiest way of getting around the city. Today it is as important a landmark of the capital as Big Ben or the London Eye. The underground is often called the Tube because of its shape: tube shaped tunnels, stations and trains. The Tube became an official name for the first time in the early 1900s, after the Central London Railway (now the Central Line) was named the Twopenny Tube.

B. In 1956 the red London double-decker bus appeared on the London streets for the first time. At that time, the London buildings had gone black because of smoke from the coal used for heating. What’s more, due to the local climate and lack of wind, there was always fog in the city. Under such gloomy circumstances, the bright-red London double-decker bus became a sensation! In the past 50 years, the red double-decker has become an icon of London.

C. Oyster is an electronic smart card ticket. Regardless of whether you live in London, or you are a tourist, a day trip visitor, or a regular visitor to the capital, the Oyster Card is definitely the easiest way to travel around the London Transport system. Simply touch the card on the yellow reader to get through the Tube gates or board other London public transport. The card doesn’t even need to be removed from your purse or wallet to work.

D. The London Transport Museum is worth visiting. Entrance is not free but the price of £15 for a year pass is more than reasonable. The exhibitions displayed in the museum present London transport in its historical context. There are more than 80 vehicles, including a red London bus and the world’s first Underground train. The galleries are full of interactive exhibits for young people to play on – including real buses and trains!

E. In London there are around 23 000 taxis. The taxi drivers know every corner of London because all of them have to take an exam, called the Knowledge. This exam supposes that the candidate driver can recognize most of the 20 000 London streets and knows how to choose the shortest route between two points. Each taxi driver should also know all the parks, cinemas, theatres and museums in the city.

F. Over the last few years, cycling around London has been getting more and more popular. The reasons are obvious — there is no ‘carbon waste’ and it prevents obesity and heart disease. For tourists, it is often also the quickest and the easiest way to see London, with the bonus of getting some exercise. The casual user hires a bike at one of the numerous bike stations, rides it where he or she wants and then returns it to any of the docking stations.

G. If you’ve ever been to Britain, one of the first things you will have noticed is that the British drive on the wrong side of the road. They drive on the left! The reason for this goes back to the days when people travelled on horses. Most people are right-handed and the left is the natural side to ride on if you are on horseback — you need your right hand to hold a sword in case of any trouble.


2) Прочитайте текст и запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Показать текст. ⇓

Captain Cowgill tried to find the participants for his project using an advert.
1) True
2) False
3) Not stated


3) Прочитайте текст и запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Показать текст. ⇓

Captain Cowgill couldn’t take part in the expedition for health reasons.
1) True
2) False
3) Not stated


4) Прочитайте текст и запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Показать текст. ⇓

The balloon took off with four travellers on board.
1) True
2) False
3) Not stated


5) Прочитайте текст и запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Показать текст. ⇓

During the flight, the travellers kept their reasons for going on the expedition in secret.
1) True
2) False
3) Not stated


6) Прочитайте текст и запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Показать текст. ⇓

All the travellers had the similar troubles in life.
1) True
2) False
3) Not stated


7) Прочитайте текст и запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Показать текст. ⇓

After the first day of the flight, the travellers decided to stop the expedition.
1) True
2) False
3) Not stated


8) Прочитайте текст и запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Показать текст. ⇓

In the morning the travellers sold the balloon to buy their tickets home.
1) True
2) False
3) Not stated


9) Прочитайте текст и запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Показать текст. ⇓

Captain Cowgill got angry when he got the telegram.
1) True
2) False
3) Not stated



В данной статье вы найдете:

Пример второго типа задания раздела Чтение экзамена ОГЭ
Поэтапный разбор одного задания на конкретном примере
Стратегии успешного выполнения такого рода задинй


Задания № 13-19
Умение находить специфичную информацию в целом тексте:

один достаточно большой законченный текст повествовательного содержания

В задании 7 утверждений с тремя вариантами ответов на выбор:

True – верно (утверждение соответствует тексту) 

False – не верно (утверждение противоречит тексту)

Not stated – не сказано (в тексте отсутствует информация о данном факте)

Максимальный результат за задание №2 —  7 баллов


ТЕКСТ ЗАДАНИЯ

A desperate adventure ответы огэ


ПЛАН ВЫПОЛНЕНИЯ ЗАДАНИЯ

Переведите заголовок текста и попробуйте догадаться, о чем пойдет речь в тексте

В нашем примере заголовок “The Best Job in the World” переводиться как “Лучшая в мире работа” и навевает на мысли об отличной заработной плате, эксклюзивных условиях труда и любимом деле.

Бегло прочитайте текст и подтвердите или опровергните ваши предположения по поводу основной идеи текста

Такие слова  и словосочетания текста как “Australia”, “large salary”, “villa”, “tropical climat” подтверждают некоторые наши предположения. Кроме того, в середине текста появляется имя собственное  человека (Ben Southall), который и являлся обладателем той самой лучшей работы в мире.

Внимательно прочитайте каждый вопрос, подчеркните ключевые слова, найдите в тексте нужное предложение с ключевыми словами, переведите его и ответьте, соответствует ли содержание теста предложенному в вопросах утверждению

ВНИМАНИЕ

Все утверждения (задания 13-19) следуют в порядке изложения в тексте.

Задание  13 

“The Australian Tourism Office needed a caretaker for six months.» 

Обратите внимание, что данное утверждение написано в прошедшем простом времени (needed – past simple tense)

“Данная компания нуждалась в новом сотруднике на период времени в 6 месяцев”.

Из текста нам известно, что

“In February 2009 an extraordinary position was advertised by the Australian Tourism Office. The advertisement ran that the Great Barrier Reef needed a caretaker for half a year.”

 “В феврале 2009 года компания разместила данную  вакансию” на пол года “for half a year”,

паралельные конструкции «for six months/for half a year»

подтверждают правильность утверждения 10.

Ответ 13 – True

В задании 14

 “There was no Internet on the islands of the Great Barrier Reef”

говориться об отсутствии доступа в интернет.

Первое упоминание интернета в тексте появляется в третьем абзаце в предложении

“Second, on the island his responsibility included writing a weekly Internet blog”.

Соответственно, одной из обязанностей работника было ведение еженедельного интернет блога, что мало выполнимо при отсутствии доступа в интернет.

Ответ 14 – False

Задание  15

 “People from different countries applied for the job”.

Предложение четвертого абзаца

“All told, 34000 people of all different nationalities applied”

подтверждает утверждение задания 12 параллельной конструкцией:

different nationalities ” = “People from different countries”.

Ответ 15 – True

В утверждении 16

“While working  as a caretaker Ben Southhall had lots of free time

говорится о большом количестве свободного времени у нанятого компанией сотрудника по имени Бэн.

Предложение шестого абзаца

“He worked seven days a week and up to 19 hours a day

рассказывает о его реальном рабочем графике – семь дней в неделю до 19 часов в сутки.

Как вы думаете, много ли у него свободного времени?

Ответ 16 – False

Задание  17

“To do his job Ben Southhall had to communicate with journalist”.

В том же шестом абзаце предложение

“Ben had a lot of meetings, press conferences and interviews”  

подтверждает необходимость общения с журналистами на встречах, пресс-конференциях и в интервью.

Ответ 17 – True

Отвечая на вопрос  18

“Ben Southhall was taken to hospital after a shark attack

ограничиться одним только предложение из текста, к сожалению, не удастся.

Последнее предложение абзаца 7

“He had to spend a couple of days in hospital but luckily recovered after a course of antibiotics”

подтверждает лишь факт его нахождения в больнице.

Смотрим на предыдущее предложение

“It’s considered to be extremely poisonous and Ben was stung by it”,

в котором местоимение “it” не дает точной информации о существе, послужившем причиной попадания в больницу,

но

всегда показывает, что в предложении выше —  эту информацию мы обязательно найдем

(местоимения используются для того, чтобы избежать постоянного повторения существительного).

“It” заменяет существительное jellyfish предыдущего предложения.

Итак, именно маленькая медуза стала причиной попадания героя текста в лечебное учреждение.

Ответ 18 – False

Задание  19

Самыми сложными для ответа, на мой взгляд, являются “Not stated” утверждения.

В нашем примере это задания 10 (см. выше) и 17

“Ben Southhall is going to make a film about his work on the islands”.

Весь последний абзац текста подводит итог полугодовой работы героя на островах и упоминает его планы на будущее, такие как

“other countries to visit, other people to meet and other adventures to meet”,

о съемках фильма речи не идет, как впрочем, и не отрицается такая возможность.

Ответ 19 – Not stated

Если осталось время, вернитесь к ответам, которые показались Вам спорными, неоднозначными и еще раз проверьте свои предположения.


ВЫВОДЫ:
  • языковая интуиция после анализа названия текста может дать прозрачные намеки на ряд правильных ответов этого задания.
  • все утверждения (вопросы 13-19) следуют в порядке изложения в тексте, и если вы не можете найти ответа на вопрос, например, 15, то его следует пропустить и, вернувшись к нему в конце, искать необходимую информацию между абзацами, в которых Вы нашли ответы на вопросы 14 и 16.


ИНФОРМАЦИЯ О ДРУГИХ РАЗДЕЛАХ ОГЭ

A desperate adventure ответы огэ



Подписаться на статьи сайта «Репетитор по английскому языку» на ваш e-mail

Выделите текст, чтобы посмотреть примеры

Обновите, пожалуйста, страницу. Набранный текст и перевод не потеряются.

Переводчик не смог соединиться с базой данных браузера. Если ошибка повторяется из раза в раз, пожалуйста, напишите в поддержку. Обратите внимание, что подборки могут не работать в режиме инкогнито.

Чтобы подборки заработали, перезапустите браузер

Перевод A desperate adventure с английского на русский сделан онлайн Яндекс.Переводчиком — сервисом автоматического перевода слов, фраз, текстов и веб-страниц. Сервис сопровождает переводы примерами использования и транскрипцией, озвучивает слова. В режиме сайта переводит всё текстовое содержимое страниц. Знает Английский, Русский и ещё 98 языков.

Captain
Cowgill had always wanted to arrange a hot-air balloon
expedition. One day, he placed an announcement in all
the morning papers. He wrote that he needed three people
who wanted to take a risky adventure. Ten people came
to his office and Captain Cowgill selected three of them:
two men and a young lady.

The
first volunteer was Mr. Crutter, a well-dressed man of about
sixty. He looked depressed and unhappy. The second one was
a doctor, Dr. Hagan, a sad thin gentleman. The third
adventurer, Miss Dermott, looked slim and miserable. They were ready
to fly in the balloon in spite of the risks.
Though Captain Cowgill hoped for success, there was a great
chance that the participants wouldn’t come back.

The
next day, the balloon was ready for the journey. They had some food
and the gas equipment. It was supposed that the travellers would
fly during the day and then land for the night. Right before
take-off, a young man ran up to Captain Cowgill and
begged to let him join the expedition. Captain Cowgill listened
to his arguments and let the young man, Mr. Winden, fly too.

With
the last farewell to Captain Cowgill, the balloon went sailing
towards the clouds. At first the travellers said nothing.
An hour later they found the journey exciting. Two hours later
they revealed their reasons for coming on the dangerous flight.

Mr.
Crutter said that he had been cheated by his partners and
had lost a large part of his business. Though he had
enough money left, he felt extremely depressed. Dr. Hagan told
the travellers that he had lost his job in a hospital.
He felt lonely and unwanted. Miss Dermott said that she suffered
from a serious disease and had no money for treatment. Mr.
Winden had just split up with his girlfriend and was ready
to die.

In
the evening, the travellers decided to take a rest. They
landed in a deserted place and tied the balloon to a tree.
After supper they continue talking about their unhappy fates.
Suddenly, Mr. Crutter offered to share his money with his new
friends. Dr. Hagan smiled and looked at Miss Dermott. “I think
I can cure you, Miss Dermott,” he said. “I have already
had patients with the same diagnosis.” Miss Dermott smiled. But
it wasn’t the last surprise. Mr. Winden proposed to Miss
Dermott saying that he had fallen in love at first
sight. She shyly promised to think it over.

The
talk raised their spirits and, in the morning, everybody decided
to go back home. Now that all their problems were happily
solved, they didn’t want to go anywhere. Suddenly Miss
Dermott cried out pointing to distant
object in the sky. It was their balloon that had broken
loose while they were having breakfast. Nobody felt upset!

The
group decided to walk to the nearest railway station. Mr.
Crutter bought tickets for his new friends and they sent Captain
Cowgill a telegram. It said that the balloon had flown away
accidentally, their expedition had failed and they would arrive
in town the next day.

2

Captain
Cowgill tried to find the participants for his project using
an advert.

1)

True

2)

False

3)

Not
stated

3

Captain
Cowgill couldn’t take part in the expedition for health
reasons.

1)

True

2)

False

3)

Not
stated

4

The
balloon took off with four travellers on board.

1)

True

2)

False

3)

Not
stated

5

During
the flight, the travellers kept secret their reasons for going on the
expedition.

1)

True

2)

False

3)

Not
stated

6

All
the travellers had the similar troubles in life.

1)

True

2)

False

3)

Not
stated

7

After
the first day of the flight, the travellers decided to stop
the expedition.

1)

True

2)

False

3)

Not
stated

8

In
the morning the travellers sold the balloon to buy their tickets
home.

1)

True

2)

False

3)

Not
stated

9

Captain
Cowgill got angry when he got the telegram.

1)

True

2)

False

3)

Not
stated

Раздел
2 (задания по грамматике и лексике)

Прочитайте приведённый ниже текст.
Преобразуйте слова, напечатанные
заглавными буквами в конце строк,
обозначенных номерами 10–18так,
чтобы они грамматически соответствовали
содержанию текста. Заполните пропуски
полученными словами. Каждый пропуск
соответствует отдельному заданию10–18.

10

School was finally over and I was about
to enjoy my holidays.
I was going to stay with
my Aunt Helen, who lived in California. I thought
that visiting __________________
would be great fun, but I felt nervous and scared.

SHE

11

When my mum
__________________
me to the airport, she noticed that something was wrong
with me.

DRIVE

12

“Are you
all right?’ she asked. “You’re afraid of flying, aren’t
you?”

“I
__________________
you to notice. Yes, I’m a bit scared. Sorry.”

NOT/WANT

13

“There
__________________
nothing
to be sorry about! It’s natural to feel nervous
before your first flight.

BE

14

I wish I
__________________
go with you, but you know that I can’t.”

CAN

15

It was true.
My mum was the
__________________
woman in the
world.

BUSY

16

“I’m
fine, Mum. Don’t worry.” I tried to sound calm.
“I
__________________
you as soon as we land.”

CALL

17

The plane
__________________
off smoothly. The pilot informed the passengers about the details
of the flight.

TAKE

18

Then we
__________________
refreshing drinks. I had some orange juice and closed
my eyes.

OFFER

Прочитайте приведённый ниже текст.
Преобразуйте слова, напечатанные
заглавными буквами в конце строк,
обозначенных номерами 19–24так,
чтобы они грамматически и лексически
соответствовали содержанию текста.
Заполните пропуски полученными словами.
Каждый пропуск соответствует отдельному
заданию19–24.

19

Jenny
doesn’t have many friends, but she has lots of books. Jenny
likes fantasy stories best. She has a rich __________________
which takes her to magical lands. Jenny often feels like she
is a part of the story.

IMAGINE

20

She enjoys
being in someone else’s shoes, living in an
__________________ different
world.

ABSOLUTE

21

When
reading, Jenny may turn into a princess or become
a
mountain __________________.

EXPLORE

22

She can see
__________________
creatures and amazing places with her own eyes.

FANTASY

23

Books are
ideal friends for Jenny. They are entertaining and helpful.
They can give her some
__________________ advice
when she needs it and keep quiet when she doesn’t want
to communicate.

PRACTICE

24

Books never
__________________ with her and they never argue.

AGREE

Раздел
3 (задание по письменной речи)

25

You have 30
minutes to do this task.

You
have received a letter from your English-speaking pen friend,
Mark.

…I’ve just changed school. I’m fond
of Mathematics and it’s the major subject in my new
school. The only thing I don’t like here is too much
homework! …

What is your favourite subject? How
long does it take you to do your homework? What do you
do in your free time? …

Write
him a letter and answer his 3
questions.

Write
100–120
words. Remember the rules of letter writing.

Система оценивания экзаменационной
работы

Задание 1 оценивается
в 7 баллов. 1 балл выставляется за каждое
верно установленное соответствие.
Остальные задания оцениваются в 1
балл. Орфографические ошибки в ответах
к заданиям 10–24 не допускаются,
ответ с орфографической ошибкой
считается неверным и оценивается
в 0 баллов.

Задание 25 оценивается
согласно приводимым критериям оценивания
(максимальный балл – 10).

Задание

Вариант
1

1

2
1 4 3 5 7 8

2

1

3

3

4

1

5

2

6

2

7

2

8

2

9

3

10

HER

11

WASDRIVING

12

DIDNOTWANT/DIDN’TWANT

13

IS

14

COULD

15

BUSIEST

16

WILLCALL/SHALLCAL

17

TOOK

18

WEREOFFERED

19

IMAGINATION

20

ABSOLUTELY

21

EXPLORER

22

FANTASTIC

23

PRACTICAL

24

DISAGREE

Порядок подсчёта
слов в задании 25 «Личное письмо»

При оценивании
задания 25 следует учитывать такой
параметр, как объём письменного текста,
выраженный в количестве слов. Требуемый
объём для личного письма в задании
25 – 100–120 слов. Допустимое отклонение
от заданного объёма составляет 10%.
Если в выполненном задании менее 90
слов, то задание проверке не подлежит
и оценивается в 0 баллов. При
превышении объёма более чем на 10%, т.е.
если в выполненном задании 25 более
132 слов, проверке подлежит только
та часть работы, которая соответствует
требуемому объёму. Таким образом, при
проверке задания 25 отсчитывается
от начала работы 120 слов, и оценивается
только эта часть работы.

При определении
соответствия объёма представленной
работы вышеуказанным требованиям
считаются все слова – с первого слова
по последнее, включая вспомогательные
глаголы, предлоги, артикли, частицы.
В личном письме адрес, дата, подпись
также подлежат подсчёту. При этом:

стяжённые (краткие)
формы can’t,
didn’t, isn’t, I’m

и т.п. считаются как одно слово;

числительные,
выраженные цифрами, т.е. 1, 25, 2009, 126 204
и т.п., считаются как одно слово;

числительные,
выраженные цифрами, вместе с условным
обозначением процентов, т.е. 25%, 100% и т.п.,
считаются как одно слово;

числительные,
выраженные словами, считаются как слова;

сложные слова,
такие как goodlooking,
wellbred,
Englishspeaking,
twenty-five
,
считаются как одно слово;

сокращения, например
USA, email,
TV,
CDrom,
считаются как одно слово.

Соседние файлы в папке Методические рекомендации ГИА-11,9,ВГЭ 21.01.15 Комитет

  • #
  • #
  • #
  • #

    20.03.2016436.66 Кб1313. Методические рекомендации по проведению ГИА-11 по всем учебным предметам в форме ГВЭ (устная форма) 2016.docx

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

    20.03.20161.84 Mб514.1. Сборник форм для проведения ГИА-11 2016.xlsx

  • #

Mark’s family approved of his moneyless project.

1) True

2) False

3) Not stated

The Moneyless Man

For most of us it seems that money makes the world go round. However, not for Mark Boyle who has turned his life into a radical experiment.

Mark Boyle was born in 1979 in Ireland and moved to Great Britain after getting a degree in Business. He set up his own business in Bristol. For six years Mark Boyle managed two organic food companies which made him a good profit.

However, in 2008, he decided to give up earning money. He vowed to live without cash, credit cards, or any other form of finance.

Mark Boyle began to realise that many of the world’s problems are just symptoms of a deeper problem. He thought that money gave people the illusion of independence.

Mark sold his house and started preparing himself for his new life. He posted an advert on a website asking for a tent, a caravan (a vehicle for living or travelling) or any other type of a house. Soon an old lady gave him a caravan for free. At least he then had a roof over his head!

After that, with his pockets empty, Mark was ready to go. He didn’t even carry keys as he decided to trust the world a bit more and not lock his caravan. On November 28th (International Buy Nothing Day 2008), he became the Moneyless Man for one whole year.

Everything was different from then on. Mark lived in his caravan on an organic farm where he worked as a volunteer three days a week. In return he got a piece of land to live on and grow his own vegetables. His food was cooked on a stove, and he washed in a shower made from a plastic bag hanging from a tree, and warmed by the sun.

Even breakfast was different. With no morning coffee to brew, Mark had to find an alternative drink to start the day with. So he drank herbal teas, sometimes with some fresh lemon verbena that he could find near the caravan. «It’s all very good for you: iron, calcium, anti-oxidants,» Mark said.

Food was the first thing to consider. Mark discovered that there were four ways to find it: looking for wild food, growing his own food, bartering (exchanging his grown food for something else), and using loads of waste food from shops.

Public interest in his project was divided. While a huge number of people supported him, there was criticism of him, particularly on Internet forums.

“People are either very positive about what I’m doing or very negative; I think it’s about 70 percent/30 percent. It’s funny, if you don’t have a massive plasma TV these days, people think you are an extremist,” Mark said.

People tend to ask Mark what he learnt from a year of a moneyless life. “What have I learned? That friendship, not money, is real security,” he answers.

Mark’s remarkable journey is described in his new book “The Moneyless Man”, which shows in a detailed way the challenges he faced on the road to his new world.