A nerve cell remembering clinton егэ

Have you ever tasted saltwater? i guess you have and if so, you will agree with me that its not

Have you ever tasted saltwater? I guess you have and if so, you will agree with me that it’s not very refreshing. In fact, drinking more than a few cups worth can kill you.

According to the United States Geological Survey, whose mission is to collect and disseminate reliable, impartial, and timely information that is needed to understand the nation’s water resources, about ninety-seven percent of the water on our planet is saltwater; the rest is stored in lakes, rivers, glaciers and aquifers underground. Moreover, only about one-third of the world’s potential fresh water can be used for human needs. As pollution increases, the amount of usable water decreases.

Water is the most precious and taken-for-granted resource we have on Earth. It is also one of the most threatened resources. Increased population and possible climate change will put more and more strain on supplies of this vital resource as time goes on. What could we do in this situation? Though it may seem like science fiction, the solution could lie in outer space.

I’m not saying we’re going to be teleporting to a spring on the other side of the galaxy or colonizing another planet just to have longer showers — it’s much more mundane than that. What we could achieve realistically in this century is the successful use of the solar system’s rare metals and water, barring the invention of the matrix.

You may be surprised to learn that the metal in your keys, coins, cell phone, computer, car and everywhere else, originally came to this planet from space. When Earth formed, the heavy metals sank to the center and formed a solid core. The lighter elements formed the mantle and the crust we live on. Asteroids and comets that struck the Earth brought water and metals to the surface.

There are thousands of asteroids orbiting near Earth. Most asteroids are made of rock, but some are composed of metal, mostly nickel and iron. Probes could be sent out to these to identify useful ones. Then larger probes could push them towards the Earth where they can be handled in orbit.

In order to fuel ships and probes, we simply need to find a source of water, such as a comet or the surface of the moon. We collect the water and pass an electric current through it from a solar panel. The water separates into oxygen and hydrogen, which in liquid form is a powerful rocket fuel.

Is this really possible? We may soon find out. Private company SpaceX has already started delivering equipment to the International Space Station (ISS).

The ISS is proof that countries once at each other’s throats, like America and Russia, can work together and pull off multi-billion dollar projects.

Recently, a company called Planetary Resources Inc. made the news for getting big names like Google and Microsoft to invest in exploring asteroids for material gain. Although it will take many decades, it is wise to put the gears in motion now.

We’ve already landed probes on the surface of asteroids and taken samples from them. We can put something as large as the ISS, which weighs just short of 500 tons, according to National Aeronautics and Space Administration (NASA), in orbit.

We can make a half-million-mile round-trip to get rocks from the moon. We can do all of these things already. They just need to be applied and developed in a smart way.

  • Сколько уроков в курсе?

    В курсе 32 урока на 25 часов, плюс 6 авторских рабочих тетрадей и все учебники, а также чат с преподавателем на целый год.
  • Когда я смогу смотреть уроки?

    Вы можете смотреть уроки в любое удобное вам время и с любого устройства.
  • Смогу ли я пересматривать записи уроков после окончания курса?

    Да, записи всех уроков остаются у вас на целый год.
  • Будут ли домашние задания? Как часто?

    После каждого урока вы получаете домашнее задание. Рекомендуем переходить к следующему уроку только после выполнения домашнего задания и полного понимания материала, так как курс построен по принципу постепенности и нарастающей сложности. Если вы чего-то не поняли, вы всегда можете задать вопрос преподавателю в специальном чате.
  • Почему оплата единоразовая?

    Для вашего удобства и свободы в обучении вы получаете доступ ко всем материалам сразу после оплаты, поэтому ее нужно сделать единовременно.
  • Что лучше: занятия с преподавателем или по курсу?

    Лучше всего совмещать занятия по курсу с занятиями с преподавателем. В курсе вы получите четко распланированный план подготовки к экзамену, все материалы и объяснение всех концептов от Елены, опытного VIP-преподавателя, выпускницы MBA, носителя английского языка. Это позволит вам сэкономить деньги на занятиях лично с Еленой. Однако практика всех концептов, описанных в видеокурсе, очень важна для повышения ваших навыков, особенно письма и говорения. Поэтому мы специально отобрали лучших преподавателей Engforme для работы со студентами по курсу ЕГЭ. Совмещая оба способа, вы получите самый высокий результат благодаря выверенной программе, уникальной подаче материала и всем необходимым материалам, дополнительным тренировкам и мотивации от преподавателя.
  • С какого уровня можно начинать курс?

    Курс можно проходить самостоятельно с уровня pre-intemediate. Если Ваш уровень английского ниже, то курс можно начать изучать самостоятельно, но подключить преподавателя, как только будет что-то непонятно. Преподаватель проследить за тем, чтобы Вы все точно поняли.
  • Как произвести оплату?

    Оплатить можно несколькими способами. На странице , переводом Western Union или через сервис PayPal.
  • Сколько времени понадобится чтобы сдать на 95-97 баллов?

    Курс рассчитан на 3 месяца, с учетом начального уровня pre-intermediate и ежедневной работы над курсом по 1-1,5 часа. Этот расчет сделан на основе нашего опыта подготовки студентов, однако это средний показатель. Ваш результат сильно зависит от вашего образа жизни, интеллектуальных способностей и регулярности занятий.

ЕГЭ по английскому языку – экзамен, который не входит в перечень обязательных, но популярность иностранных языков растет с каждым днем. Есть вероятность, что дисциплина будет введена в качестве обязательной, поэтому стоит уделять английскому языку особое внимание в процессе школьного обучения. Единый государственный экзамен – итоговое испытание для всех школьников, в процессе которого проверяют уровень компетентности испытуемого в ряде дисциплин. Но для подготовки к ЕГЭ по иностранным языкам мало знаний, требуется умение применять их на практике, работать над заданиями разных типов и уровней сложности, воспринимать речь на слух, читать, писать, отлично знать грамматику. Дополнительные факторы успеха – умение рационально распределять время на решение разных заданий и крепкая нервная система.

В 2018 году английский язык сдавали в 2 этапа – письменную и устную части. Навыки и знания в письме проверяли в один день, остальные задания – в другой.
Письмо проверяется заданиями на грамматику, лексику, аудированием, чтением. Всего 40 заданий, на которые выделяется 180 минут. Максимальное количество баллов – 80.
Устная часть не является обязательной для экзаменуемых – она дает еще 20 баллов. Рекомендуется не отказываться от возможности получить дополнительные баллы, которые могут пригодиться при поступлении. На этот этап испытания дают 15 минут, за которые нужно выполнить 4 задания. Если устная часть провалена, баллы за письмо не страдают.

  • Аудирование – задания, которые проверяют умение учеников воспринимать речь на слух. Испытуемым предлагают несколько фрагментов на английском языке, которые необходимо прослушать и ответить на предложенные вопросы. Фрагменты включают 2 раза. Темы разнообразные, в рамках программы: погода, репортажи, записи передач и другие. Чтобы ответить правильно, важно понимать услышанное! Также при прослушивании рекомендуется внимательно слушать фоновые звуки. Для подготовки к этому этапу, чаще слушайте английскую речь – поможет просмотр фильмов, передач.
  • Чтение: предлагается текст, который нужно успешно воспринять, понять смысл и ответить на вопросы. В идеале – понятными должны быть около 95-97% слов. Подготовка очень простая – больше читать на английском и учить новые слова.
  • Грамматика – наиболее легкий вариант по формату. Нужно вставлять пропущенные слова, исправлять ошибки, менять форму слов, согласно правилам. Подготовка требует повторения грамматики.
  • Письмо: требуется написать сочинение на заданную тему. Это может быть объявление, письмо, эссе. Требуется не только грамотность, но и соблюдение правильной структуры текста.

«Решу ЕГЭ по английскому языку» поможет потренироваться в решении заданий разной сложности по дисциплине.

Вы сдаете ЕГЭ по английскому? Значит, вам надо освоить такой непростой раздел, как говорение, или устная часть. Это задания С3, С4, С5 и С6 в варианте ЕГЭ. Больше всего ошибок выпускники делают именно в этих заданиях.

Мы подготовили для вас два реальных теста ЕГЭ по английскому и образцы выполнения этих тестов. В каждом из них – 4 задания. На этой странице — Тест 1

Задание С3 — чтение.

HTML5 audio not supported

Task 1. Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

Many lands that had once been swamps were drained or filled in. There are different reasons why people drained swamplands. Some were drained to fight diseases caused by insects that lived in them. Because swamps were considered unpleasant places in which to live and harmful to health, many people thought that unless they were drained the land was worthless.

Other swamps were drained to make new land. As the population grew and more land was needed, people drained swamps or filled them to make room for more farms and factories, more roads and airports.

Few people thought that it might be harmful to get rid of swamps. As swamps disappeared, other things happened. There were both more floods and more droughts than before. There were also more fires, for swamps had acted as firebreaks. Hunters noticed that there was less wild game. Wild life that once lived in the swamps was dying out, because it had no place to live.

Задание С4 – составить вопросы.

Task 2. Study the advertisement.
You are going to visit Japan this summer and you’d like to have more information about the flights to Japan. In 1.5 minutes you are to ask five questions to find out the following:

1) departure dates
2) travel time
3) return ticket price
4) discounts for students
5) buying the ticket online
You have 20 seconds to ask each question.

HTML5 audio not supported

Пример выполнения задания:

1. What are the days of departures? (What are departure dates?)
2. How long will it take to travel?
3. How much does the return ticket cost? (What is the price of the return ticket?,
How much is the return ticket?)
4. Do you offer any discounts for students? (Are there any discounts for students available?)
5. Is it possible to book the ticket online?

Задание С5 – описание одной картинки.

Task 3. Imagine that you are showing pictures of your pets to your friend. Choose one photo to present to your friend. You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes. You have to talk continuously. In your talk remember to speak about:
when you took the photo
what/who is in the photo
what is happening
why you took the photo
why you decided to show the picture to your friend
Don’t forget to start with “I have chosen photo number ….”

Пример выполненного задания С5:

HTML5 audio not supported

I have chosen photo number 1.
To begin with, people keep pets for different reasons. They make our lives more exciting and become the members of our family. They can also be our closest friends forever.

I took this photo last summer in our country house. We have got several pets and this dog is among them. All our pets are friendly and cute creatures.
Let me tell you a few words about this photo. In the background you can see a wonderful Russian landscape. In the foreground there is a wonderful lawn framed with lovely birches and bushes. In the centre you can see my elder sister Sveta and our dog Snowflake. We called him so because he is as white and fluffy as snow.
The weather is fine, sunny and warm. Snowflake likes to go for a walk very much. In the photo Sveta is telling him something to keep him calm. You can’t see me as I am taking the photo.
Taking this photo I wanted to start a collection of our pets’ pictures and to display it on the wall in our living room. Besides, the photos will always remind us of our pets.
I decided to show this picture to you because you told me a lot about your dog. Now it’s my turn to give you the first impression of my pet. Isn’t he friendly and cute?
I believe when you come to our place , Snowflake will accept you as his best friend.
That is all I wanted to tell you about this photo.

Задание С6 – сравнение и сопоставление двух фотографий.

Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:
give a brief description (action, location)
say what the pictures have in common
say in what way the pictures are different
say which kind of life you’d prefer
explain why

You will speak for not more than 2 minutes. You have to talk continuously.

Пример выполненного задания C6:

HTML5 audio not supported

In our modern world some jobs are very important for our society.
Here are two pictures to compare and contrast on the topic. This is a photo of a man doing his job outside and that is a photo of a policeman standing on the side of the road.
These two pictures show jobs and this is the first similarity. The people in both pictures are wearing uniforms , and that is also what these pictures have in common. The weather is rather warm.
However, pictures are somehow different. The main difference is that in picture one we can see a worker , while in picture two there is a traffic policeman. Also, their actions are different: the worker is paving a sidewalk and the policeman is on duty watching the traffic on the road.
As far as I am concerned, the job of a traffic policeman (cop) is more important for the society because people of this profession are responsible for our safety and order on the roads. Besides, they control all drivers to keep and obey traffic rules. It is very important for all drivers and passengers’ lives.
I’ve come to the end of my speaking. Thank you for listening.

На этой странице приведены демонстрационные варианты ЕГЭ по английскому языку за 2003 — 2019 годы
.

Начиная с 2015 года, ЕГЭ по английскому языку
состоит из двух частей
: письменной и устной,
включающих в себя пять разделов: «аудирование», «чтение», «грамматика и лексика», «письмо» (письменная часть) и «говорение» (устная часть).

К заданиям первых трех разделов в демонстрационных вариантах даны ответы, а для заданий четвертого и пятого разделов приведены критерии оценивания.

В по сравнению с уточнены критерии оценивания выполнения задания 40 раздела «Письмо» в письменной части экзамена, а также формулировка задания 40, в котором участнику экзамена предлагаются на выбор две темы развернутого письменного высказывания с элементами рассуждения «Мое мнение».

Демонстрационные варианты ЕГЭ по английскому языку

Отметим, что демонстрационные варианты
представлены в формате pdf, и для их просмотра необходимо, чтобы на Вашем компьютере был установлен, например, свободно распространяемый программный пакет Adobe Reader.

Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2003 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2004 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2005 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2006 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2007 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2008 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2009 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2010 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2011 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2012 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2013 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2014 год
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2015 год (письменная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2015 год (устная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2016 год (письменная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2016 год (устная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2017 год (письменная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2017 год (устная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2018 год (письменная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2018 год (устная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2019 год (письменная часть)
Демонстрационный вариант ЕГЭ по английскому языку за 2019 год (устная часть)

Изменения в демонстрационных вариантах ЕГЭ по английскому языку

Демонстрационные варианты ЕГЭ по английскому языку для 11 класса за 2004 — 2008 годы
включали в себя пять разделов: «аудирование», «чтение», «грамматика и лексика», «письмо», «говорение». К заданиям первых трех разделов в демонстрационных вариантах были даны ответы, а для заданий четвертого и пятого разделов приведены критерии оценивания.

Демонстрационные варианты ЕГЭ по английскому языку для 11 класса за 2009 — 2014 годы
состояли уже из четырех разделов: «аудирование», «чтение», «грамматика и лексика», «письмо». К заданиям первых трех разделов в демонстрационных вариантах были даны ответы, а для заданий четвертого раздела приведены критерии оценивания.

Таким образом, из демонстрационных вариантов ЕГЭ 2009 — 2014 годов
был исключен раздел «говорение».

В 2015 году
ЕГЭ по английскому языку
стал состоять из двух частей
: письменной и устной
. Демонстрационной вариант письменной части ЕГЭ 2015 года по английскому языку
по сравнению с демонстрационным вариантом ЕГЭ 2014 года имел следующие отличия:

  • Нумерация
    заданий была сквозной
    по всему варианту без буквенных обозначений А, В, С.
  • Была изменена форма записи ответа в заданиях с выбором ответа:
    ответ стало нужно записывать цифрой с номером правильного ответа (а не отмечать крестиком).
  • Задания по аудированию А1-А7
    демонстрационного варианта 2014 года были трансформированы в задание 2
    письменной части демонстрационного варианта 2015 года.

В 2015 году
в ЕГЭ по английскому языку
вновь вернулся раздел «говорение»
, теперь уже в виде устной части ЕГЭ
.

В демонстрационных вариантах ЕГЭ 2016 — 2018 годов по английскому языку
по сравнению с демонстрационным вариантом 2015 года по английскому языку
существенных изменений не было:
были уточнены формулировки заданий устной части экзамена и критерии их оценивания.

В демонстрационном варианте ЕГЭ 2019 года по английскому языку
по сравнению с демонстрационным вариантом 2018 года по английскому языку
были уточнены критерии оценивания выполнения задания 40 раздела «Письмо» в письменной части экзамена, а также формулировка задания 40, в котором участнику экзамена были предложены на выбор две темы развернутого письменного высказывания с элементами рассуждения «Мое мнение».

На нашем сайте можно также ознакомиться с подготовленными преподавателями нашего учебного центра «Резольвента» учебными материалами для подготовки к ЕГЭ по математике .

Для школьников 10 и 11 классов, желающих хорошо подготовиться и сдать ЕГЭ по математике или русскому языку
на высокий балл, учебный центр «Резольвента» проводит

У нас также для школьников организованы

Готовы ли вы к ЕГЭ по английскому языку? Проверьте себя!

1. Онлайн-тест по разделам ЕГЭ по английскому языку «Чтение» и «Грамматика и лексика».

Тест состоит из двух заданий на чтение
и двух заданий на грамматику и лексику.
Всего в тесте 20 вопросов с вариантами ответов или с пропусками, в которые нужно вписать слово. Часть вопросов теста оценивается в один балл, а часть — в 2 балла. Максимальное количество баллов — 30. В конце теста вы сможете увидеть количество набранных баллов. Приступить к тесту .

2. Онлайн-тест по разделу ЕГЭ по английскому языку «Аудирование» (с mp3-файлом)

Для прохождения теста вам нужно будет скачать mp3-файл (28,3 MB). Для прослушивания файла предпочтительней использовать колонки, а не наушники (для того, чтобы всё было почти J как на экзамене). Не прослушивайте файл до начала тестирования, т.к. это может повлиять на конечный результат теста.

Формат и сложность данного онлайн-теста максимально приближены к реальному экзаменационному заданию: тест длится 30 минут и состоит из 3 типов заданий на аудирование. Всего в тесте 20 вопросов, на которые нужно дать ответ. Каждый вопрос оценивается в один балл. За верное выполнение всех заданий можно получить максимум 20 баллов. В конце теста вы увидите количество набранных вами баллов.

ЕГЭ по английскому языку – экзамен, который не входит в перечень обязательных, но популярность иностранных языков растет с каждым днем. Есть вероятность, что дисциплина будет введена в качестве обязательной, поэтому стоит уделять английскому языку особое внимание в процессе школьного обучения. Единый государственный экзамен – итоговое испытание для всех школьников, в процессе которого проверяют уровень компетентности испытуемого в ряде дисциплин. Но для подготовки к ЕГЭ по иностранным языкам мало знаний, требуется умение применять их на практике, работать над заданиями разных типов и уровней сложности, воспринимать речь на слух, читать, писать, отлично знать грамматику. Дополнительные факторы успеха – умение рационально распределять время на решение разных заданий и крепкая нервная система.

В 2018 году английский язык сдавали в 2 этапа – письменную и устную части. Навыки и знания в письме проверяли в один день, остальные задания – в другой.
Письмо проверяется заданиями на грамматику, лексику, аудированием, чтением. Всего 40 заданий, на которые выделяется 180 минут. Максимальное количество баллов – 80.
Устная часть не является обязательной для экзаменуемых – она дает еще 20 баллов. Рекомендуется не отказываться от возможности получить дополнительные баллы, которые могут пригодиться при поступлении. На этот этап испытания дают 15 минут, за которые нужно выполнить 4 задания. Если устная часть провалена, баллы за письмо не страдают.

  • Аудирование – задания, которые проверяют умение учеников воспринимать речь на слух. Испытуемым предлагают несколько фрагментов на английском языке, которые необходимо прослушать и ответить на предложенные вопросы. Фрагменты включают 2 раза. Темы разнообразные, в рамках программы: погода, репортажи, записи передач и другие. Чтобы ответить правильно, важно понимать услышанное! Также при прослушивании рекомендуется внимательно слушать фоновые звуки. Для подготовки к этому этапу, чаще слушайте английскую речь – поможет просмотр фильмов, передач.
  • Чтение: предлагается текст, который нужно успешно воспринять, понять смысл и ответить на вопросы. В идеале – понятными должны быть около 95-97% слов. Подготовка очень простая – больше читать на английском и учить новые слова.
  • Грамматика – наиболее легкий вариант по формату. Нужно вставлять пропущенные слова, исправлять ошибки, менять форму слов, согласно правилам. Подготовка требует повторения грамматики.
  • Письмо: требуется написать сочинение на заданную тему. Это может быть объявление, письмо, эссе. Требуется не только грамотность, но и соблюдение правильной структуры текста.

«Решу ЕГЭ по английскому языку» поможет потренироваться в решении заданий разной сложности по дисциплине.

На сегодня, самым популярным языком, при сдачи ЕГЭ, считают английский язык. В ЕГЭ 2017, внесен ряд изменений. Даже если вы уверены в своих силах, необходимо пройти ЕГЭ по английскому языку 2016 Онлайн тесты в этом году имеют четыре раздела состоящих из сорока заданий. Тест ЕГЭ, имеет максимальное время сдачи. В 2017 году — это 3 часа. Для преодоления вступительного барьера, необходимо успешно сдать 17 заданий. Будьте готовы к вопросам с аудирования, чтения, грамматики, лексики и чтения. Подготовка к такому тесту, должна быть колоссальной. С каждым годом, все меньше расчета на везение. Без знаний, в определенной сфере, его сдать невозможно. Данный тест поможет оценить Ваш уровень для сдачи экзамена.

ЕГЭ тест по английскому языку

Вопрос 1
из 20

    She thinks she … responsible. She has never got on well with her … friends.

    Rebecca was used to … because she was very shy and used to … very awkward sometimes.

    Mr. Stone, who seemed … about his breakfast, … to Lima in surprise.

    This island is known … by …

    It is a chance … , so they must make a list of things …

    They … very tired if they sat up … late.

    Remember … your tickets and passports before you …

    She can»t help … that he helps her so …

    Tom says he would rather … socccer … tennis.

    Jerry is not … man to give … secret.

    I see that … is wrong with you. But you should pull … together.

    They found … in the street full of …

    She talked to him … and looked very…

    Snow is very … in this place, but once … it won»t stop for weeks.

    No sooner … on the light, than he saw that the window …

    The deepest of all … lakes in the world is Baikal.

    … to the law, smoking is forbidden in public places.

    … for a short period of time, the family was rather poor.

    Italian cuisine … greatly from French cuisine.

    This reward is … to obtain.

Продолжить

Чтобы продолжить тест, выберите один из вариантов ответа.

Вы ответили правильно на
18
вопросов из 20

Ваш результат:

Упс!… Два балла(((Скорее начинайте учить английский язык с онлайн самоучителем Lim English. С ним Вы гарантированно получите результат.

“Удовлетоворительно”. Начинайте учить английский язык с онлайн самоучителем Lim English по уникальной методике Олега Лиманского. Результат не заставит себя ждать!

“Хорошо” Поздравляем! Вы не плохо владеете английским языком в рамках выбранного уровня. Начинайте учить английский язык с онлайн самоучителем Lim-English по уникальной методике Олега Лиманского. С ним Вы гарантированно улучшите свои знания.

Поздравляем! Это отличный результат. Вы прекрасно владеете английским языком в рамках выбранного уровня. У Вас появилась отличная возможность поднять свой уровень с онлайн самоучителем Lim-English. Вы получите ежедневную практику.

Превосходный результат! Вы отлично владеете английским языком в рамках выбранного уровня. Нет предела совершенству, используйте онлайн самоучитель Lim-English — это отличный способ всегда быть в форме. Проверьте свои силы на наших курсах для продвинутых.

Неправильные ответы:

Вопрос № {1}

Ваш ответ: {2}

Правильный ответ: {3}

Подготовка к ОГЭ и ЕГЭ

Среднее общее образование

Линия УМК М. В. Вербицкой. Английский язык «Forward» (10-11) (баз.)

Линия УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой, К. М. Барановой. «Rainbow English» (10-11) (баз.)

Разбираем устную часть экзамена с опытными учителями, выстраиваем рассуждение, выбираем оптимальные варианты ответа.

Джалолова Светлана Анатольевна
, учитель английского языка Высшей квалификационной категории. Победитель конкурсного отбора на соискание Гранта Москвы в сфере образования 2010г. Старший эксперт ГИА ЕГЭ по английскому языку. Победитель Всероссийской Олимпиады учителей английского языка «Профи-край» 2015 год. Почетная грамота Министерства образования РФ 2014 г., Грамота победителя конкурса лучших учителей РФ 2007г., Диплом победителя конкурса на соискание Гранта Москвы 2010 г.. Стаж работы — 23 года.

Недашковская Наталья Михайловна
, Учитель английского языка Высшей квалификационной категории. Победитель ПНПО 2007 г. Победитель конкурсного отбора на соискание Гранта Москвы в сфере образования 2010г. Эксперт ГИА ОГЭ по английскому языку. Проводила педагогическую экспертизу учебных изданий при РАО 2015-2016. Почетная грамота Министерства образования РФ 2013 г., Грамота победителя конкурса лучших учителей РФ 2007г., Диплом победителя конкурса на соискание Гранта Москвы 2010 г. Стаж работы — 35 лет.
Подвигина Марина Михайловна
, Учитель английского языка Высшей квалификационной категории. Победитель ПНПО 2008 г. Победитель конкурсного отбора на соискание Гранта Москвы в сфере образования 2010г. Старший эксперт ГИА ЕГЭ по английскому языку. Проводила педагогическую экспертизу учебных изданий при РАО 2015-2016. Почетная грамота Министерства образования РФ 2015 г., Грамота победителя конкурса лучших учителей РФ 2008г., Диплом победителя конкурса на соискание Гранта Москвы 2010 г. Стаж работы — 23 года.
Трофимова Елена Анатольевна
, Учитель английского языка Высшей квалификационной категории. Старший эксперт ГИА ЕГЭ по английскому языку. Почетная грамота Министерства образования РФ 2013 г. Стаж работы — 15 лет.

Задание 3. Описание фотографии

Task 3. These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

  • where and when the photo was taken
  • what/who is in the photo
  • what is happening
  • why you keep the photo in your album
  • why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with: “I’ve chosen photo number …”

Рабочая программа к УМК Enjoy English (базовый уровень) для 10-11 классов
. Доступно к просмотру и бесплатному скачиванию.

Методическая подсказка

Внимательно прочитайте задание и ознакомьтесь с представленным планом. На подготовку к этому заданию у вас есть 1 минута 30 секунд. На его выполнение (то есть описание фотографии) — 2 минуты. Выберите одну из предложенных для описания фотографий. При выборе руководствуйтесь не тем, какая фотография вам нравится, а тем, насколько вам знакома тема и лексика по ней, и насколько много всего вы можете описать в ней. На выбор не должно уйти больше трех секунд.

Важно!
В предложенном плане не указаны вступление и заключение, но они должны обязательно присутствовать, так как вам предлагают сделать связное законченное описание фотографии, что само по себе предполагает наличие вступительной и заключительной частей.

Для вступления и заключения, также как и для ответов на первый, четвертый и пятый вопросы можно заранее заготовить несколько шаблонов, которые можно легко и быстро видоизменить в зависимости от фотографии. Таким образом, основную часть времени (около минуты из полутора), отведенного на подготовку, вы сможете потратить на описание самой фотографии, то есть того, кто и что находятся на фото (второй пункт плана) и что происходит на ней (третий пункт плана). Несколько советов:
1.Всегда легче рассказывать о знакомых людях, поэтому представьте, что на фотографии ваши знакомые или родственники, определите, какие между вами родственные связи, и дайте людям имена.
2. При описании самой фотографии будет целесообразно разделить ее на части и описывать сначала то, что находится на заднем плане (in the background), затем по сторонам (on the left /right side), постепенно перемещаясь к центру или переднему плану (in the centre of/in the foreground). Не забывайте, что если фотография сделана на улице, то всегда можно сказать несколько слов о погоде.
3. При описании людей, находящихся на фотографии, можно сказать о их возрасте и внешности, во что они одеты, какие эмоции испытывают.
4. Дальше мы описываем то, что происходит на фотографии. Для этого мы используем время Present Continuous. Иногда действий по какой-то причине на фото практически нет. Надо упомянуть об этом, объяснив причину. Достаточно назвать три действия.

Описание фотографии как таковой (то есть ответ на второй и третий пункты плана) должно занимать приблизительно половину всего времени, вторая половина должна включать в себя вступление и заключение и ответ на пункты 1, 4, и 5 плана.

Важно!
Помните, что это не рассказ о том, что происходило в вашей жизни или в жизни ваших родственников/друзей в то время, когда была сделана фотография, а описание того, что происходит на фотографии.

Примерное выполнение задания 1

I»ve chosen photo number 1. (Вступление) You know, taking photos is my hobby, and I always take a lot of photos wherever I go. I keep the best photos in my family album. (Вопрос 1 плана) I took this photo last summer in the forest near our country house when we had a family reunion. (Вопрос 2 плана). In the photo you can see a group of children playing football (общая информация по картинке). The day is nice, it is sunny and not windy. In the background you can see a forest with tall trees and bushes and in the foreground there is green grass. There are some children in the centre of the picture — they are all my relatives. They are all quite young. The oldest girl is 6. She is my sister Olga. She is at the front of the group. And the youngest one is my nephew Nikolay who is just behind Olga. They are all wearing light clothes-T-shirts and shorts as it is very warm. They all look very happy and excited as they are playing together. They are running after a ball trying to kick it. And you can see that Nikolay is very concentrated as he is moving very fast to be the first to catch the ball. (Обратите внимание на то, что все описание идет в настоящих временах — Present Simple (для описания статики) и Present Continuous (для описания движения)! (Ответ на вопрос 4 плана) I keep this photo in my family album as it is very dear to me. It was actually a very memorable day when our big family got together and I could meet all my cousins and nephews and nieces and enjoy time together. (Ответ на вопрос 5 плана) I decided to show it to you as I»m proud of my family and happy that we get together from time to time and I wanted to share my emotions with you. Maybe next year you’ ll be happy to spend time together with us. (Заключение) This is all I wanted to tell you about this photo. I hope you liked it.

#ADVERTISING_INSERT#

Задание 4. Сравнение двух фотографий, выявление общего и различий.

Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

  • give a brief description of the photos (action, location)
  • say what the pictures have in common
  • say in what way the pictures are different
  • say which of the professions presented in the pictures you’d prefer
  • explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

При выполнении этого задания необходимо помнить следующее:

На подготовку к этому заданию отводится 1 минута 30 секунд, на его выполнение — 2 минуты.

Также как и в третьем задании (описание фотографии), при выполнении задания 4 необходимо сделать вступление и заключение прежде чем вы приступите непосредственно к ответу по плану. Вступление представляет из себя одно-два предложения по общей теме, раскрываемой на фотографиях (тему может подсказать четвертый пункт плана) и одно предложение, сообщающее о том, что вы сейчас будете делать. Если тема никак не формулируется, достаточно одного последнего предложения. В заключении, подводя итог сказанному, нужно опять вернуться к теме (одно-два предложения).

Отвечая на первый пункт плана, достаточно очень краткого описания каждой фотографии. Надо обязательно по каждый картинке сказать, что происходит и где. И можно добавить по одному предложению общего характера о том, что есть на первой и на второй фотографиях.

Когда мы раскрываемой второй и третий пункты плана, надо найти две общие черты и два различия. И общие черты и различия должны быть общего плана. Пункт номер 4 плана может помочь не только со вступлением, но и со значимыми общими чертами и различиями, т.к. они тоже связаны с основной тематикой фотографий.

При ответе на четвертый пункт плана достаточно перестроить порядок слов указанной в плане фразы I»d prefer the …… (Profession) presented in the picture number……. Нельзя говорить I»d prefer the picture number…. , так как это не соответствует заданию. Нельзя говорить I»d prefer to be in the picture number…., так как это неверно по смыслу-мы не можем находиться на картинке. В пятом пункте плана надо 2-3 развернутыми предложениями обосновать свой выбор, сделанный перед этим (пункт 4).

Не забывайте, структурно задание 4 близко формату эссе, поэтому необходимо использовать линкеры (союзные слова) при перечислением общих черт и различий. Например, Firstly, /Secondly,….. Или To begin with, -Furthermore, (Moreover,….What is more….). In conclusion/To conclude…..-в заключении.

Перед перечислением общих черт, необходимо сказать, что вы сейчас будете говорить об общих чертах. Например, Both pictures have some features in common. Перед переходом к различиями об этом тоже необходимо упомянуть. Например, however, there are some differences.

При сравнении удачно будут звучать фразы или глаголы, выражающие предположения. Например, they could be designers. They must be in the office. They seem to be teenagers. They look like young employees. ……

Отличия не должны повторять общие черты. При приблизительном раскладе по времени вступление, ответ на первый и второй пункты плана не должны занимать больше одной минуты.

Примерное выполнение задания 4

(In modern society there is a great variety of different professions. People try to choose one according to their taste and abilities. And these two pictures show this. — эту часть вступления можно не говорить) Now I»d like to compare and contrast these two photographs. In the first picture there is a young teacher explaining something to the pupils in front of her. They all are in the classroom. In the second photo there are two people who look like designers studying what might be a project in their office. Both pictures have some similarities. Firstly, the most striking common feature is that both pictures show people engaged in doing jobs. Secondly, people are interested in what they are doing. They look quite concentrated on their work. Nevertheless, both photos have some differences. To begin with, in the first picture we can see the profession which presupposes working with people — the teacher is teaching pupils on her own, other people are not included in the process. Whereas in the second picture there is a profession which involves doing the job with co-workers. Moreover, in the first picture the classroom is practically empty except for a blackboard and some desks while the second picture depicts an office with a lot of furniture, models and whiteboards. I would prefer the profession presented in picture number one as I think it is a very challenging but rewarding job. Besides I love working with people, especially children and I have always been good at teaching my friends and my younger sister»s friends some things. (In conclusion, choosing the right profession which will suit you in all aspects is a very hard task and we must think a lot and ask for advice before we make the correct choice. – в случае нехватки времени эту предложение можно опустить) That is all I wanted to tell you.

Have you ever tasted saltwater? I guess you have and if so, you will agree with me that it’s not very refreshing. In fact, drinking more than a few cups worth can kill you.

According to the United States Geological Survey, whose mission is to collect and disseminate reliable, impartial, and timely information that is needed to understand the nation’s water resources, about ninety-seven percent of the water on our planet is saltwater; the rest is stored in lakes, rivers, glaciers and aquifers underground. Moreover, only about one-third of the world’s potential fresh water can be used for human needs. As pollution increases, the amount of usable water decreases.

Water is the most precious and taken-for-granted resource we have on Earth. It is also one of the most threatened resources. Increased population and possible climate change will put more and more strain on supplies of this vital resource as time goes on. What could we do in this situation? Though it may seem like science fiction, the solution could lie in outer space.

I’m not saying we’re going to be teleporting to a spring on the other side of the galaxy or colonizing another planet just to have longer showers — it’s much more mundane than that. What we could achieve realistically in this century is the successful use of the solar system’s rare metals and water, barring the invention of the matrix.

You may be surprised to learn that the metal in your keys, coins, cell phone, computer, car and everywhere else, originally came to this planet from space. When Earth formed, the heavy metals sank to the center and formed a solid core. The lighter elements formed the mantle and the crust we live on. Asteroids and comets that struck the Earth brought water and metals to the surface.

There are thousands of asteroids orbiting near Earth. Most asteroids are made of rock, but some are composed of metal, mostly nickel and iron. Probes could be sent out to these to identify useful ones. Then larger probes could push them towards the Earth where they can be handled in orbit.

In order to fuel ships and probes, we simply need to find a source of water, such as a comet or the surface of the moon. We collect the water and pass an electric current through it from a solar panel. The water separates into oxygen and hydrogen, which in liquid form is a powerful rocket fuel.

Is this really possible? We may soon find out. Private company SpaceX has already started delivering equipment to the International Space Station (ISS).

The ISS is proof that countries once at each other’s throats, like America and Russia, can work together and pull off multi-billion dollar projects.

Recently, a company called Planetary Resources Inc. made the news for getting big names like Google and Microsoft to invest in exploring asteroids for material gain. Although it will take many decades, it is wise to put the gears in motion now.

We’ve already landed probes on the surface of asteroids and taken samples from them. We can put something as large as the ISS, which weighs just short of 500 tons, according to National Aeronautics and Space Administration (NASA), in orbit.

We can make a half-million-mile round-trip to get rocks from the moon. We can do all of these things already. They just need to be applied and developed in a smart way.

Diseases of the Spinal CordStacy Rudnicki, MD Department of Neurology

Описание презентации по отдельным слайдам:

  • Diseases of the Spinal CordStacy Rudnicki, MD Department of Neurology

    1 слайд

    Diseases of the Spinal Cord
    Stacy Rudnicki, MD
    Department of Neurology

  • Upper vs. Lower Motor NeuronUpper motor neuron lesion Motor cortex inte...

    2 слайд

    Upper vs. Lower Motor Neuron
    Upper motor neuron lesion
    Motor cortex internal capsule brainstem
    spinal cord
    Lower motor neuron lesion
    Anterior horn cell nerve root plexus
    peripheral nerve neuromuscular junction
    muscle

  • Basic Features of Spinal Cord DiseaseUMN findings below the lesion Hyperrefle...

    3 слайд

    Basic Features of Spinal Cord Disease
    UMN findings below the lesion
    Hyperreflexia and Babinski’s
    Sensory and motor involvement that localizes to a spinal cord level
    Bowel and Bladder dysfunction common
    Remember that the spinal cord ends at about T12-L1

  • HistoryOnset Acute, subacute, chronic Symptoms Pain Weakness Sensory Autonomi...

    4 слайд

    History
    Onset
    Acute, subacute, chronic
    Symptoms
    Pain
    Weakness
    Sensory
    Autonomic
    Past history
    Family history

  • Tempo of Spinal Cord Disease

    5 слайд

    Tempo of Spinal Cord Disease

  • Motor ExamStrength - helps to localize the lesion Upper cervical Quadriplegia...

    6 слайд

    Motor Exam
    Strength — helps to localize the lesion
    Upper cervical
    Quadriplegia with impaired respiration
    Lower cervical
    Proximal arm strength preserved
    Hand weakness and leg weakness
    Thoracic
    Paraplegia
    Can also see paraplegia with a midline lesion in the brain
    Tone
    Increased distal to the lesion

  • Sensory ExamEstablish a sensory level Dermatomes Nipples: T4-5 Umbilicus: T...

    7 слайд

    Sensory Exam
    Establish a sensory level
    Dermatomes
    Nipples: T4-5
    Umbilicus: T8-9
    Posterior columns
    Vibration
    Joint position sense (proprioception)
    Spinothalamic tracts
    Pain
    Temperature

  • Autonomic disturbancesNeurogenic bladder Urgency, incontinence, retention Bow...

    8 слайд

    Autonomic disturbances
    Neurogenic bladder
    Urgency, incontinence, retention
    Bowel dysfunction
    Constipation more frequent than incontinence
    With a high cord lesion, loss of blood pressure control
    Alteration in sweating

  • Investigation of Spinal Cord DiseaseRadiographic exams Plain films Myelograph...

    9 слайд

    Investigation of Spinal Cord Disease
    Radiographic exams
    Plain films
    Myelography
    CT scan with myelography
    MRI
    Spinal tap
    If you suspect: inflammation, MS, rupture of a vascular malformation

  • Etiology of Spinal Cord Disease

    10 слайд

    Etiology of Spinal Cord Disease

  • Traumatic Spinal Cord Disease10,000 new spinal cord injuries per year MVA, sp...

    11 слайд

    Traumatic Spinal Cord Disease
    10,000 new spinal cord injuries per year
    MVA, sports injuries the most common
    Victims under 30 yrs old, male>>females
    Fx/dislocation of vertabrae most likely to occur at:
    C5,6
    T12, L1
    C1,2

  • TumorsMetastatic or primary Extramedullary Extradural - most common Bony - br...

    12 слайд

    Tumors
    Metastatic or primary
    Extramedullary
    Extradural — most common
    Bony — breast, prostate
    Intradural — very rare
    Meninges — meningioma
    Nerve root — schwannoma
    Intramedullary — very rare
    Metastatic
    Primary — astrocytoma or ependymoma

  • B12 DeficiencySubacute combined degeneration of the cord B12 deficiency malab...

    13 слайд

    B12 Deficiency
    Subacute combined degeneration of the cord
    B12 deficiency
    malabsorption of B12 secondary to pernicious anemia or surgery
    insufficient dietary intake — vegan
    Posterior columns and CST involvement with a superimposed peripheral neuropathy

  • Transverse myelitisInflammation of the spinal cord Post-infectious Post-vacc...

    14 слайд

    Transverse myelitis
    Inflammation of the spinal cord
    Post-infectious
    Post-vaccinial
    Multiple sclerosis
    Pain at level of lesion may preceed onset of weakness/sensory change/b&b disturbance
    Spinal tap may help with diagnosis

  • Infections Involving the Spinal CordPolio only the anterior horn cells are in...

    15 слайд

    Infections Involving the Spinal Cord
    Polio
    only the anterior horn cells are infected
    Tabes dorsalis
    dorsal root ganglia and dorsal columns are involved
    tertiary syphillis
    sensory ataxia, “lightening pains”
    HIV myelopathy
    mimics B12 deficiency
    HTLV-1 myelopathy —
    tropical spastic paraparesis

  • Multiple SclerosisDemyelination is the underlying pathology Cord disease can...

    16 слайд

    Multiple Sclerosis
    Demyelination is the underlying pathology
    Cord disease can be presenting feature of MS or occur at any time during the course of the disease
    Lesion can be at any level of the cord
    Patchy
    Transverse
    Devic’s syndrome or myelitis optica
    Transverse myelitis with optic neuritis

  • Vascular Diseases of the Spinal CordInfarcts Anterior spinal artery infarct f...

    17 слайд

    Vascular Diseases of the Spinal Cord
    Infarcts
    Anterior spinal artery infarct
    from atherosclerosis, during surgery in which the aorta is clamped, dissecting aortic aneurysm
    less often, chronic meningitis or following trauma
    posterior columns preserved (JPS, vib)
    weakness (CST) and pain/temperature loss (spinothalamic tracts)
    Artery of Adamkiewicz at T10-11
    Watershed area
    upper thoracic

  • Vascular Diseases of the Spinal Cord, contArteriovenous malformation (AVM) an...

    18 слайд

    Vascular Diseases of the Spinal Cord, cont
    Arteriovenous malformation (AVM) and venous angiomas
    Both occur in primarily the thoracic cord
    May present either acutely, subacutely or chronically (act as a compressive lesion)
    Can cause recurrent symptoms
    If they bleed
    Associated with pain and bloody CSF
    Notoriously difficult to diagnose
    Hematoma — trauma, occasionally tumor

  • Other Disease of the Spinal CordHereditary spastic paraparesis Usually autoso...

    19 слайд

    Other Disease of the Spinal Cord
    Hereditary spastic paraparesis
    Usually autosomal dominant
    Infectious process of the vertabrae
    TB, bacterial
    Herniated disc with cord compression
    Most herniated discs are lateral and only compress a nerve root
    Degenerative disease of the vertabrae
    Cervical spondylosis with a myelopathy
    Spinal stenosis

  • Classical spinal cord syndromesAnterior spinal artery infarct Brown Sequard s...

    20 слайд

    Classical spinal cord syndromes
    Anterior spinal artery infarct
    Brown Sequard syndrome
    Syringomyelia
    Conus medullaris/caude equina lesions

  • Brown Sequard SyndromeCord hemisection Trauma or tumor Dissociated sensory lo...

    21 слайд

    Brown Sequard Syndrome
    Cord hemisection
    Trauma or tumor
    Dissociated sensory loss
    loss of pain and temperature contralateral to lesion, one or 2 levels below
    crossing of spinothalamic tracts 1-2 segments above where they enter
    loss of vibration/proprioception ipsilateral to the lesion
    these pathways cross at the level of the brainstem
    Weakness and UMN findings ipsilateral to lesion

  • SyringomyeliaFluid filled cavitation in the center of the cord Cervical cord...

    22 слайд

    Syringomyelia
    Fluid filled cavitation in the center of the cord
    Cervical cord most common site
    Loss of pain and temperature related to the crossing fibers occurs early
    cape like sensory loss
    Weakness of muscles in arms with atrophy and hyporeflexia (AHC)
    Later — CST involvement with brisk reflexes in the legs, spasticity, and weakness
    May occur as a late sequelae to trauma
    Can see in association with Arnold Chiari malformation

  • Conus Medullaris vs. Cauda Equina LesionFinding Conus CE Motor Symmetric...

    23 слайд

    Conus Medullaris vs. Cauda Equina Lesion
    FindingConusCE

    MotorSymmetricAsymmetric
    Sensory lossSaddleSaddle
    PainUncommonCommon
    ReflexesIncreasedDecreased
    Bowel/bladderCommonUncommon

A nerve cell remembering clinton егэ

  • Сейчас обучается 148 человек из 49 регионов

A nerve cell remembering clinton егэ

Курс профессиональной переподготовки

Охрана труда

Специалист в области охраны труда

  • Сейчас обучается 252 человека из 55 регионов

A nerve cell remembering clinton егэ

  • Сейчас обучается 131 человек из 44 регионов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 836 138 материалов в базе

Вам будут интересны эти курсы:

  • Курс профессиональной переподготовки «Библиотечно-библиографические и информационные знания в педагогическом процессе»

  • Курс профессиональной переподготовки «Экскурсоведение: основы организации экскурсионной деятельности»

  • Курс повышения квалификации «Введение в сетевые технологии»

  • Курс профессиональной переподготовки «Организация деятельности по подбору и оценке персонала (рекрутинг)»

  • Курс повышения квалификации «Организация практики студентов в соответствии с требованиями ФГОС медицинских направлений подготовки»

  • Курс профессиональной переподготовки «Организация менеджмента в туризме»

  • Курс повышения квалификации «Психодинамический подход в консультировании»

  • Курс профессиональной переподготовки «Корпоративная культура как фактор эффективности современной организации»

  • Курс повышения квалификации «Актуальные вопросы банковской деятельности»

  • Курс профессиональной переподготовки «Организация деятельности специалиста оценщика-эксперта по оценке имущества»

  • Курс профессиональной переподготовки «Методика организации, руководства и координации музейной деятельности»

  • Курс профессиональной переподготовки «Организация и управление службой рекламы и PR»

  • Курс профессиональной переподготовки «Организация маркетинговой деятельности»

  • Курс профессиональной переподготовки «Информационная поддержка бизнес-процессов в организации»

  • Настоящий материал опубликован пользователем Звягина Валентина Брониславовна. Инфоурок является
    информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте
    методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них
    сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с
    сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Пожаловаться на материал

  • Автор материала

    Звягина Валентина Брониславовна

    • На сайте: 1 год и 3 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 34259
    • Всего материалов:

      246

Human Cloning Essay, Research Paper

To Clone or Not To Clone…

Since February 23rd, 1997, when British scientists announced they had successfully cloned an

adult sheep named Dolly, the world has been scrambling to limit the possibility of using cloning

techniques to clone humans. To most people, the idea of cloning humans, and its moral

implications, has been safely confined to the realm of science fiction; as something we didn’t have

to think about until later. Yet, as the world has slumbered, researchers have arrived at a

compelling question.

Should we clone human beings?

Before we decide on an answer, we must remember that the subject of human cloning, like any

issue with wide-ranging effects, is full of complexities that cannot be dismissed offhand with a

simple affirmative or negative answer. Yet that’s exactly what President Clinton is doing with his

recent proposals to ban research, federally funded and otherwise, in the developing field of human

cloning. Days after Dolly was revealed Clinton said, “My own view is that human cloning would

have to raise deep concerns, given our most cherished concepts of faith and humanity. Each

human life is unique, born of a miracle that reaches beyond laboratory science… I believe we must

respect this profound gift and resist the temptation to replicate ourselves.”

Hiroshi Nakajima, director-general of the World Health Organization (WHO) echoed Clinton’s

sentiments. “WHO considers the use of cloning for the replication of human individuals to be

ethically unacceptable,” he said, adding that such actions “would violate some of the basic

principles which govern medically assisted procreation” including respect of human dignity and

protection of human genetic material.

Thus, the line seems to be clearly drawn. If you believe human beings are unique creatures, “born

of a miracle”, then you should be against human cloning.

Simple? Hardly.

However, it is clear that by jumping into moralistic arguments without knowing all the facts, and

attempting to ban a new field of research out of hand, the President is only repeating the

irrational, knee-jerk reactionism of the Reagan and Bush administrations, who used similar

arguments when regulating research on human embryos. Reactionism of this kind contributes

nothing to our collective understanding, let alone advancement, of human life.

Human cloning should not be banned.

If the President’s proposed legislation passes, then human cloning will become the only field of

scientific research banned by law. The object of the ban would be to give Americans a chance to

step back from this issue and appreciate the implications of this type of research. Yet cloning is

not new, it reaches back to experiments with frogs and toads in the 1970s. Plants and animal

embryos have been cloned for years, while in October 1994, Robert J. Stillman cloned 17 flawed

human embryos at the George Washington Medical Center in Washington D.C… Though none of

these embryos survived past the 32 cell stage, the data produced led researchers to believe that

cloned cells could continue to develop naturally in a compatible uterus.

What have the ethicists and policy makers done since the 1970s? Haven’t we had enough time to

ponder the issues?

The only reason why human cloning is highly controversial, as opposed to the cloning of other

species, is because it seems to threaten our concepts of the sanctity of human life and traditional

family values. But that’s to be expected in a progressive culture. The more we learn about the

world, the more we must redefine ourselves and our place in it. Unless you want to keep you head

in the sand, you must be prepared for such reevaluations.

Opponents to human cloning use slippery slope reasoning by assuming that a host of evils will

unfold, if human cloning is not banned, merely because of the possibility of misuse. Given the

difficulty of cloning Dolly, the only sheep born of 277 attempts, and the caution with which

researchers are already proceeding without being banned, how can we think that cloning humans

will become a common event tomorrow and used only for evil ends?

There are too many benefits to be gained from research on human cloning for it to be banned for

any reason. Human cloning research would permit doctors to determine the cause of spontaneous

abortions, give oncologists an understanding of the rapid cell growth of cancer, allow the use of

stem cells to regenerate nerve tissues, and provide a huge boost to work on aging, genetics and

medicines.

Banning human cloning research would impinge upon the rights of scientific inquiry and the rights

of procreation, while the fear that clones would be mindless drones is utterly false. If I cloned

myself, I would not create a cookie-cut replica. Instead, I would become the father of my identical

twin, and my twin would be influenced by such a wide array of different circumstances while

growing up, from uterus to grave, that he would be a separate entity in all respects. What

opponents really wonder is whether or not a clone would have a soul. If you want to know, make

one and ask!

Way back in 1989, one day, I knew this was Intuition.
Abraham Thomas

KNOW YOURSELF PODCAST Listen each week, to one podcast. Based on practical self improvement principles. From the insight of an engineer, back in 1989, about the data processing structure of the human mind, recognizing, filtering, storing patterns, without stopping.  Patterns of guilt, shame, fear.  How to silence painful subconscious patterns and become self aware.

How Many Images Can You Remember?
Recent
findings of science point to a massive human memory capacity. A 2004
Nobel Prize winning discovery pointed directly to neurons as the
vehicle of memory. The memory for thousands of smells for animals
resides in the combinatorial codes of their olfactory neurons.
Combinatorial codes can theoretically store a galactic memory. The
brilliance of the mind can only be explained by the presence of a
massive memory.

Just ordinary people were reported to be able
to store, at a glance, billions of pixels of visual data. They could
recognize, with 99.5% accuracy, any one of 10,000 images shown to
them at one second intervals. Thousands of distinctive multi-million
pixel classifications were swiftly absorbed and retained in the
memories of their visual subsystems. Instinctual responses from
millions of years of evolution have merged with new data of myriad
images, sound bytes, tastes and smells into an incredibly detailed
human memory. Pixel by pixel differences in these sensory images are
recalled instantly.

  • A
    Nobel Prize for research on receptor neurons.
  • The
    olfactory system uses combinatorial codes.
  • Normal
    people can differentiate between 1 trillion smells.
  • The
    early «nosebrains» depended on combinatorial coding.
  • The
    discovery of a «Bill Clinton Neuron.»
  • The
    arrival of neuronal communications.
  • The
    nervous system can store «cubic miles» of bytes!
  • Human
    memory exists all over the nervous system.
  • The
    mind does not compute. It recognizes patterns.

Can An Algorithm Be Controlling The Mind?
I am not a physician, but an engineer. Way back in 1989, I catalogued how the ELIMINATION approach of an AI Expert System could reveal a way by which the nervous system could store and retrieve astronomically large memories.  That insight is central to the six unique new premises presented in this website.  These new premises could explain an enigma.  A physician is aware of thousands of diseases and their related symptoms.  How does he note a symptom and focus on a single disease in less than half a second?  How could he identify Disease X out of 8000 diseases with just a glance?  

First, the total born and learned knowledge available to the doctor could not exist anywhere other than as the stored/retrieved data within the 100 billion neurons in his brain.  The perceptions, sensations, feelings and physical activities of the doctor could only be enabled by the electrical impulses flowing through the axons of those neurons.  The data enabling that process could be stored as digital combinations.

Second, combinatorial decisions of neurons cannot be made by any entity other than the axon hillock, which decides the axonal output of each neuron.  The hillock receives hundreds of inputs from other neurons.  Each hillock makes the pivotal neuronal decision about received inputs within 5 milliseconds.  A

xon hillocks could be storing digital combinations.  It could be adding each new incoming digital combination to its memory store.  The hillock could fire impulses, if it matched a stored combination. If not, it could inhibit further impulses.  Using stored digital data to make decisions about incoming messages could make the axon hillocks intelligent.

Third, combinations are reported to enable a powerful coding mode for axon hillocks.  Olfactory combinatorial data is known (Nobel Prize 2004) to store memories for millions of smells.  Each one of 100 billion axon hillocks have around a 1000 links  to other neurons.  The hillocks can mathematically store more combinations than there are stars in the sky. Each new digital combination could be adding a new relationship link.  In this infinite store, specific axon hillocks could be storing all the symptom = disease (S=D) links known to the doctor as digital combinations.

Fourth, instant communication is possible in the nervous system.  Within five steps, information in one hillock can reach all other relevant neurons.  Just 20 Ms for global awareness.  Within the instant the doctor observes a symptom, 

feedback and feed forward links could inform every S=D link of the presence of the symptom. Only the S=D link of Disease X could be recalling the combination and recognizing the symptom.

Fifth, on not recognizing the symptom, all other S=D hillocks could be instantly inhibiting their impulses. The S=D links of Disease X could be continuing to fire. Those firing S=D link would be recalling past complaints, treatments and signs of Disease X, confirming the diagnosis.  This could be enabling axon hillocks to identify Disease X out of 8000 in milliseconds.  Eliminating improbable (unrecognized) prospects to arrive at a possible (recognized in the past) solution powers the powerful inductive logic of the mind!Worldwide interest in this website is acknowledging its rationale. Not metaphysical theories, but processing of digital memories in axon hillocks could be explaining innumerable mysteries of the mind.  Over three decades, this website has been assembling more and more evidence of the manipulation of emotional and physical behaviors by narrowly focused digital pattern recognition.  It has also been receiving over 2 million page views from over 150 countries.

Human Memory Capacity
How Many Odors Can A Mouse Receptor Spot?
The Nobel Prize acknowledged the discovery of researchers, who
used calcium imaging to identify individual mouse receptor neurons,
which fired on recognition of specific odors. The investigators
exposed the neurons to a range smells. They found that a single
receptor could identify several odors. At the same time, each odor
was identified by several receptors. Different combinations of
receptors fired to identify different odors.

Human
Memory Capacity
What Are Combinatorial Codes?

The
olfactory subsystem recognized smells, when specific neuron receptor
combinations fired. The olfactory circuit used an «alphabet»
(A to Z) of receptors to identify a specific smell. Combinations of
receptors (ABD, ABP, or XYZ), fired to indicate different smells.
Subtle chemical differences caused distinct combinations to fire.
This ability to recognize combinations reduced the number of receptor
types (A to Z) required to identify a multitude of odors (the
infinite vocabulary of A to Z combinations).

In the
experiment, scientists reported that even slight changes in chemical
structure activated different combinations of receptors. Thus,
octanol smelled like oranges, while the similar compound octanoic
acid smelled like sweat. 

Remembering
sweat smell is memory.
 Leslie
Vosshall reports that, in her lab, ordinary volunteers, (not wine
tasters or perfumers), could clearly distinguish between different
combinations of 128 odor molecules, indicating an average human
ability to differentiate between 1 trillion smells. Combinatorial
coding provides massive human memory capacity.
Human
Memory Capacity
What Are Nosebrains?

Dogs
can quickly sniff a few footprints of a person and determine
accurately which way the person is walking. The animal’s nose can
detect the relative odor strength difference between footprints only
a few feet apart, to determine the direction of a trail. It was the
same combinatorial coding, which enabled nerve cells of early
reptilian nosebrains to recognize smells as safe, or dangerous.
Myriad such judgments of the environment in cubic miles of codes
support human memory.
Human
Memory Capacity
How Does The Brain Remember Patterns?

Odorant
molecules reach the receptors in your nose, hitch on to a group of
receptors, which recognize the odor. Calcium channels in the
membranes of those cells open and calcium ions poured inside,
generating electrical charges down the axons of those cells. You
recognize a smell. Similarly, chemoreceptors in the tongue report
molecules with information on taste. Other receptors are massed
together to form sensory subsystems such as your eyes and ears. Human
memory stores combinatorial signals generated by millions of similar
receptors. Even the four «letters» in the genetic code –
A, C, G and T – are used in combinations for the creation of a
nearly infinite number of genetic sequences.
Human
Memory Capacity
Can A Nerve Cell Remember Clinton?

Researchers
discovered the “Bill Clinton neuron,” which fired on recognition
of just one special face. The cell fired on recognizing three very
different images of the former President; a line drawing of a
laughing Clinton; a formal painting depicting him; and a photograph
of him in a crowd. The cell remained mute when the patient viewed
images of other politicians and celebrities. Scientists found similar
cells in other patients, which selectively recognized Jennifer
Anniston, Brad Pitt, and Halle Berry. Human memory assists in
identification of people and places by remembering combinations in
myriad neural recognition subsystems.
Human
Memory Capacity
How Do You Transmit Data Over Distances?

Before
the arrival of nerve cells, the earliest multicellular forms moved
about and swallowed, or expelled food, by contracting their cells.
The contraction was effected through chemical signals, the
forerunners of hormones, which diffused quickly throughout the
system. But the diffusion of chemicals was slow over longer distances
and they could not be specifically targeted. Nature developed neurons
to transmit specific information. Human memory comes from the ability
of neurons to remember and recognize specific neuron firing
combinations.
Human
Memory Capacity 
Can The Size Of Human Memory Be Measured?

The
memories of computers are measured in terms of their smallest
addressable element, called a byte. A byte usually contains eight
binary digits. Nerve cells also have an “all or nothing” binary
response. If combinatorial codes are remembered by nerve cells, each
combination of firing inputs received by a neuron with 100 dendrites
could contain 100 binary digits. The possible number of unique
combinations of inputs for a single neuron with just 100 incoming
dendrites could be computed as 100 x 99 x 98 x 97 x …. x 2 x 1
possibilities.

That represents more than 1, 000, 000, 000, 000, 000,
000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000,
000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000,
000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000, 000,
000, 000, 000, 000, 000 unique possible combinations! Multiply that
number by 100 and divide by 8 to measure the number of bytes of
possible memory. A single nerve cell with 100 dendrites can
potentially remember that many bytes of singular combinations. Some
nerve cells have upto 2,50,000 dendrites! Only the possible existence
of such codes can explain the phenomenal capacity of human
memory.

Human
Memory Capacity
How Big Are Nature’s Data Stores?

To
get a proportion on human memory capacity, consider the estimates by
science of the store of DNA codes in the human body. At the moment of
conception, a single fertilized human egg contains information
equivalent to about six billion chemical letters, which can be
recorded in a thousand 500 page books. In a grown human body, with
the DNA in each cell containing a sequence of over 3 billion chemical
nucleotide bases, the total of those codes in the body would fill the
277 mile long Grand Canyon fifty times over with 500 page manuals!
The memories stored by nature for programming life exceeds known
computer capacities on an exponential scale.
Human
Memory Capacity
Where Is Memory Located?

Karl
Lashley reported that memory could not be isolated to any region of
the cortex. He had taught rats to run complex mazes and then removed
segments of the cortex to identify the locus of memory storage for
the maze. He found that memory could not be completely obliterated by
ablation of any specific region. Nerve cells were richly interlinked
and code memories powered millions of interactive links. The memory
of a location in a maze for a sought reward could still be remembered
as an echo, or scent, even if the visual and taste regions were
injured. Nerve cells in widespread neural circuits stored such coded
memories.
Human
Memory Capacity
Is Intelligence The Use Of Logic On Memory?

Science
continues to search for a mathematical basis for the functioning of
nerve cells. The central mathematical foundations of science support
this view. In 
Principia
Mathematica
,
Bertrand Russel held that all questions of logic could be expressed
in mathematical terms. Great mathematical theories underpin every
aspect of space and matter. Since scientists favor maths, neurons,
the basic building blocks of human intelligence, are assumed to be
computers. Nerve cells are presumed to compute, not recognize. So,
memory research failed to note the significant combinatorial role of
neurons in the Harvard discovery. That role mandates a massive memory
capacity

This page was last updated on 31-Dec-2013

KNOW YOURSELF PODCAST Listen each week, to one podcast. Based on practical self improvement principles. From the insight of an engineer, back in 1989, about the data processing structure of the human mind, recognizing, filtering, storing patterns, without stopping.  Patterns of guilt, shame, fear.  How to silence painful subconscious patterns and become self aware.